Skip to content

communicatie met de achterban

Waarom
Je bent er voor de studenten: je zorgt voor goede regelingen, je werkt samen met andere organisaties, je bent een vraagbaak en een verzamelpunt voor klachten. Of je nu een vereniging of raad bent, je wilt dat studenten jullie weten te vinden. Maar mán, wat zijn er veel – en hen bereiken blijkt een grote opgave! Hoe kun je dan toch zo slim mogelijk zoveel mogelijk studenten bereiken?

De training
Doel van de training is een concreet plan voor contact met de achterban maken. In de training kunnen we inzoomen op verschillende onderdelen, waarbij jullie team zelf beslist waarop zij graag focust:

  1. Onderscheidend vermogen
    verenigingen, studentenraden, olc’s, vakbonden – wat zijn jullie voor de studenten?
  2. Imago
    wat kenmerkt jullie organisatie, hoe willen jullie graag bekend staan?
  3. Je achterban in meerdere lagen
    alle studenten als één amorfe groep benaderen werkt niet effectief, wat wel?
  4. Waarde-interactie
    wat heb jullie die verschillende lagen te bieden en wat bieden zij jullie?
  5. Plan en beslis
    en welke media(boodschappen) ga je wanneer inzetten om dat te bereiken?

Op maat
Deze training bouwt op wat jullie nodig hebben: jullie raad / vereniging is anders dan anderen en jullie stijl is dus ook anders. Jullie bepalen hoe jullie wát aan hen willen doorgeven, zodat jullie de training uitlopen met een concreet plan.

Testimonials
“Wat een verfrissende kijk op de definitie van achterban! Door dit actief in te zetten, hebben we onze communicatiedoelen kunnen concretiseren. Het resultaat was een overzichtelijk plan: specifiek, uitvoerbaar en eenvoudig om bij te sturen.” – Rouquaya Ayadi, studentenraad ’12-’14 @ Faculteit Exacte Wetenschappen, Vrije Universiteit